Promotion Strategy Through Social Media At Myrubylicious Fashion Store

Authors

  • Andi Fika Widuri Universitas Islam Bandung
  • Catur Kumala Dewi Universitas 17 Agustus 1945 Samarinda

DOI:

https://doi.org/10.36636/dialektika.v8i1.2178

Keywords:

Promotion Mix, Promotion Strategy, Social Media

Abstract

This study aims to describe the promotion strategy through social media used by one of the local fashion companies in the city of Bandung, namely the myrubylicious fashion store. The research method used is descriptive qualitative with data collection techniques through open interviews and documentation. The results of data collection are then analyzed using three stages, namely reduced data, data presented, then concluded. The results showed that myrubylicious uses a promotional mix technique consisting of 5 aspects, namely advertising, personal selling, direct marketing, public relations, and sales promotion. These five aspects are used by myrubylicious as a tool to maximize the company's promotion strategy with the goal of increasing the company's profit. This form of promotional strategy can make myrubylicious continue to survive during the onslaught of the fashion business is increasingly rampant.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Catur Kumala Dewi, Universitas 17 Agustus 1945 Samarinda

Lecturer

References

Adila, S. N., & Aziz, N. (2019). Pengaruh Strategi Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Yang Dimediasi Oleh Minat Beli Pada Konsumen Restoran Kfc Cabang Khatib Sulaiman Padang. OSF Preprint, 1–16.

Alfiyah, S. (2019). Analisis Strategi E-Business (Studii Kasus Di UMKM Kopi Biji Salak (KOPLAK) Di Dusun Salakan Desa Semboro Kecamatan Semboro). Al-Tsaman Jurnal Ekonomi Dan Keuangan Islam, 1(1), 61–73. https://ejournal.inaifas.ac.id/index.php/Al-tsaman/article/view/243/215

Amanah, S. (2015). Peranan Strategi Promosi Pemasaran Terhadap Peningkatan Volume Penjualan. Jurna Lentera Kajian Keagamaan, Keilmuan, Dan Teknologi, 13(1), 55–66.

Dharmawansyah, S., Cangara, H., & Iqbal, M. (2014). Strategi Promosi Dalam Meningkatkan Jumlah Mahasiswa Pada Politeknik Negeri Media Kreatif Makassar. Jurnal Komunikasi KAREBA, 3(4), 256–263.

Erdiantama, R. A., & Hadi, H. S. (2021). Aplikasi Augmented Reality Sebagai Media Promosi Untuk Pemodelan Halte Bus Berbasis Android. Jurnal Multi Media Dan IT, 5(1), 107–116. https://doi.org/10.46961/jommit.v5i1.341

Harahap, W. R. (2021). Penerapan Strategi Promosi Perpustakaan. JIPI (Jurnal Ilmu Perpustakaan Dan Informasi), 6(1), 103. https://doi.org/10.30829/jipi.v6i1.9314

Haryanto, R. A. (2013). Strategi Promosi, Kualitas Produk, Kualitas Layanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Restoran Mcdonaldâ€TMS Manado. Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 1(4), 1465–1473. https://doi.org/10.35794/emba.v1i4.2923

Hidayah, I., Ariefiantoro, T., Nugroho, D. W. P. S., & Suryawardana, E. (2021). Analisis Strategi Bauran Pemasaran Dalam Meningkatkan Volume Penjualan (Studi Kasus Pada Pudanis Di Kaliwungu). Solusi, 19(1), 76–82. https://doi.org/10.26623/slsi.v19i1.3001

Hipo, S. (2015). Ragam Dan Prosedur Tindakan Penelitian. Ragam Dan Prosedur Tindakan Penelitian, 49–56.

Khairani, S., & Pratiwi, R. (2018). Peningkatan Omset Penjualan Melalui Diversifikasi Produk dan Strategi Promosi Pada UMKM Kerajinan Souvenir Khas Palembang. CARADDE: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 1(1), 36–43. https://doi.org/10.31960/caradde.v1i1.18

Kotler, K. (2017). Philip Kotler, Manajemen Pemasaran Edisi 13 Jilid 1. intro ( PDFDrive ).pdf (p. 6).

Nurcahyo, F., & Wahyuati, A. (2016). Pengaruh Bauran Pemasaran terhadap Volume Penjualan pada Restauran McDonald’s Delta Plaza Surabaya. Jurnal Ilmu Dan Riset Manajemen, 5(4). http://jurnalmahasiswa.stiesia.ac.id/index.php/jirm/article/view/621/632

P. Ginting, B. S. D. G. (2014). Pengaruh Bauran Pemasaran Jasa dan Kualitas Pelayanan Terhadap Mahasiswa Program Studi Manajemen Fakultas Ekonomi Universitas Muhammadiyah Sumatera Utara. Manajemen Dan Bisnis, 14(01), 21–33.

Rate, P. Van, Tumbel, A., & Memah, D. (2015). Analisis Strategi Promosi, Harga, Lokasi, Dan Fasilitas Terhadap Keputusan Pembelian Rumah Di Citraland Manado. Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 3(1), 1263–1273.

Rizky, K. (2015). Teori Kepribadian Eyesenck. Kompasiana, 3(No.2), 1041–1050.

Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Kuantitatif (1st ed.). Alfabeta.

Tauriana, D., & Andhika, A. (2010). Bauran Pemasaran, Manajemen Hubungan Pelanggan dalam Menciptakan Loyalitas Konsumen. The Winners, 11(1), 34. https://doi.org/10.21512/tw.v11i1.698

Wahjono, I. S. (2010). Manajemen Pemasaran Bank. 1, 129–130.

Published

2023-02-22

How to Cite

Widuri, A. F., & Dewi, C. K. (2023). Promotion Strategy Through Social Media At Myrubylicious Fashion Store. Dialektika : Jurnal Ekonomi Dan Ilmu Sosial, 8(1), 112–121. https://doi.org/10.36636/dialektika.v8i1.2178